Registreren van Schenkingen bij Ticketannuleringen

In de wereld van theater en live optredens vormen schenkingen een essentiële bron van steun voor organisaties. Het kan voorkomen dat klanten hun tickets annuleren en kiezen om geen restitutie te ontvangen. In plaats daarvan willen ze misschien het bedrag doneren ter ondersteuning van de kunsten. Dit biedt een unieke kans voor theaters en gezelschappen om extra fondsen te werven en hun financiële veerkracht te versterken.

Het vragen naar en faciliteren van schenkingen in dergelijke situaties is niet alleen een manier om de financiële stabiliteit te vergroten; het versterkt ook de band tussen de organisatie en haar supporters. Klanten die ervoor kiezen hun ticketkosten te doneren, tonen een diepe waardering en verbondenheid met de culturele sector. Het respectvol en efficiënt verwerken van deze schenkingen is daarom cruciaal.

Controleer je rechten

Zorg ervoor dat je de nodige rechten hebt om betalingstransacties te wijzigen. Raadpleeg je beheerder als je niet zeker weet of je deze rechten hebt.

Voeg een betaalwijze 'Schenking' toe

Log in op Delphi.

Ga naar instellingen en zoek het blokje 'Betaalwijzen'.

Voeg een nieuwe betaalwijze toe genaamd 'Schenking'

  • geef een passende beschrijving
  • online weergeven = uit
  • cash = uit

Verwerken van een annulering als schenking

Open de bestelling van de klant die zijn/haar ticket(s) wil annuleren en als schenking wil opgeven.

Annuleer de tickets en let op het ontstane negatieve saldo.

Klik de groene knop "boek betaling". En selecteer 'Schenking' als de betaalwijze om het negatieve saldo te compenseren.

Rond de transactie af, zodat de bestelling als 'voldaan' wordt gemarkeerd en er geen betalingsverzoek naar de klant wordt gestuurd.

Communicatie naar de Klant

Communiceer duidelijk met de klant dat hun schenking is verwerkt en dat er geen verdere actie van hun kant vereist is.

Gebruik niet de knop "bevestiging e-mailen" om dat dit zal melden dat de tickets zullen klaarliggen aan de kassa.

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Still need help? Contact Us Contact Us