Achter de schermen

Rood Fluweel staat voor eenvoudige en betaalbare software. Om alles betaalbaar te houden hebben we heel wat zaken geautomatiseerd. Heb je graag een idee wat we hiervoor allemaal doen?  Hier een lichten we graag een stukje van de sluier op...

Infrastructuur

Alle servers werken in de cloud waardoor er automatisch een nieuwe server wordt opgestart als er een een fysisch probleem zou zijn.  Ook de hosting van de websites wordt in het oog gehouden door onze hosting partner.

Software logging

Alle acties worden in een log bijgehouden.  Speciale acties worden in een auditlog weggeschreven.  En we hebben ook een foutrapporterings systeem (exception handling) dat alle fouten opvangt en deze bundeld zodat we de meest recente of meest courante kunnen uitfilteren.

We bekijken de logs op regelmatige basis om mogelijke fouten te detecteren.

Manuele en automatische testen

Alle code die geschreven wordt, wordt door een ander teamlid bekeken en gevalideerd.  Hierdoor kunnen we van elkaar bijleren en groeit onze kennis en vaardigheid.  En een fout vinden bij iemand anders is zoveel makkelijker dan bij jezelf.  We hebben hierdoor dus al een eerste manuele test binnen het team.

Ook wordt code die wij schrijven automatisch opgepikt door een buildserver.  Deze buildserver gaat dan de broncode dan testen (unittests).  Hierdoor kunnen we nooit een nieuwe versie online zetten als niet alle testen werken.  Het percentage van automatisch getestte code stijgt langzaam maar zeker.  En onze geganrandeerde kwaliteit dus ook.

Alvorens een versie online wordt gezet, wordt deze eerst op onze interne testomgeving gedeployed. Nadien wordt deze op "staging" (of pre-productie) gezet om nadien pas in productie (of live) te gaan.

Meldingsplicht?

Ondanks alle inspanningen die wij leveren, kunnen we niet over jullie schouders meekijken.  Wij doen er alles aan om onze kwaliteit zo hoog mogelijk te houden.  Maar wij zijn mensen.  En mensen maken wel eens fouten. Dat is zo.

Als jullie merken dat er toch een onvolkomenheid is, dan zouden wij dat heel graag van jullie horen.  Wij doen er dan alles aan om alles zo snel mogelijk op orde te zetten.

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Still need help? Contact Us Contact Us