Meerdere tickets printers

Om tickets af te drukken heb je minstens één printer nodig.  We ondersteunen verschillende configuraties. Ook meerdere printers.

Je kan op verschillende manieren omgaan met "verschillende printer". We raden aan om contact op te nemen met Rood Fluweel om de beste configuratie op te zetten.

Om een printer aan te sturen heb je een "print tool" nodig die is geïnstalleerd op de computer die aan de printer hangt.  Als je spreekt over een netwerk printer hebben we ook een actieve gebruiker nodig waar de print tool is opgestart.

De print tool connecteert op een wachtrij.  Een wachtrij is een plaats waar de printopdrachten wachten om afgehandeld te worden door de print tool.

Algemene wachtrij

De meeste theaters hebben slechts één wachtrij en één printer.  De print tool connecteert naar de wachtrij, en Delphi of de shop sturen de printopdrachten naar de wachtrij.

Je zou op meerdere computers (met elks een eigen printer) de print tool kunnen installeren.  Het zijn de print tools die dan om het eerste het bericht van de gezamelijke wachtrij zullen trachten op te vangen.  In praktijk is dat meestal de eerst opgestarte print tool.

Afhankelijk van welke computer een printtool heeft opgestart, kan je "besturen" waar je wil afdrukken.

Wachtrij per printer

Als alternatief op de algemene wachtrij kunnen we een wachtrij per printer aanbieden. De "printtool" bij de printer dient dan de correcte printer (namespace) geconfigureerd te hebben.

Als er meerdere wachtrijen zijn, kan je de voorkeurprinter van een gebruiker aanpassen in Delphi.

Als u deze setup wenst, dient u Rood Fluweel te contacteren.  Wij doen dan de setup van de wachtrijen voor u.

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Still need help? Contact Us Contact Us